Hampton Court Palace

Hampton Court Palace is only 30 minutes away from London Waterloo. It was build by Cardinal Thomas Wolsey in 1514, then taken over by King Henry VIII. Since reading "Wolfhall" by Hillary Mantel I am very fascinated by this King's court and history. It took me about two hours to see all the contents. I especially liked Henry's kitchen - it was interesting to see what the court ate and how the meals were prepared. Tudor courtiers ate between 4500 - 5000 calories a day! I also loved the beautiful royal gardens at the back of the palace. There is a flower show here this month. I recommend a day in Hampton Court for all those who like history!

Pałac Hampton Court znajduje się tylko 30 minut drogi z Londynu Waterloo. Zbudowany został przez kardynała Thomasa Wolsey'a w 1514 roku, następnie przejął go król Henryk VIII. Odkąd przeczytałam książkę Hillary Mantel "Wolfhall" fascynuje mnie dwór tego króla oraz jego historia. Zwiedzenie pomieszczeń pałacowych zajęło mi prawie dwie godziny. Szczególnie podobała mi się kuchnia Henryka - ciekawe było zobaczyć co jadano na dworze i jak przygotowywano posiłki. Dworzanie Tudorów spożywali dziennie od 4500 do 5000 kalorii! Bardzo podobały mi się też królewskie ogrody na tyłach pałacu. W tym miesiącu odbywa się tu festiwal kwiatowy. Każdemu kto lubi historię polecam dzień w pałacu Hampton Court!
























Comments

Popular Posts