Brussels


The first time I went to Brussels I did all the sightseeing. The second time was more about just strolling around, having a lazy lunch, watching people and visiting curious looking shops and looking at street art. My favourite places in Brussels include the Museum of Musical Instruments, cute chocolate shops around the Grand Place, sea food restaurants at Saint Katherine's, numerous comic shops and the lovely cafe Maison Dandoy. Here is a selection of my photographs from both trips to Brussels.
The Eurostar journey from London only takes two hours.

Gdy odwiedziłam Brukselę po raz pierwszy, większość czasu poświęciłam na zwiedzanie. Za drugim razem spacerowałam po mieście, zjadłam spokojnie obiad, obserwowałam przechadzających się ludzi, zaglądałam do ciekawie wyglądających sklepików i patrzyłam na sztukę uliczną. Do moich ulubionych miejsc w Brukseli należą Muzeum Instrumentów Muzycznych, urocze sklepy z czekoladą w okolicach Grand Place, restauracje z owocami morza w okolicy katedry Św. Katarzyny, liczne sklepy z komiksami oraz miła kawiarnia Maison Dandoy. Oto wybór zdjęć z dwóch wyjazdów do Brukseli.
Pociąg Eurostar z Londynu jedzie tylko dwie godziny.



I found these stone angels incredibly beautiful.

Te kamienne anioły wydały mi się niezwykle piękne.


Grand Place.


Manneken Pis.


Cafe on the roof of the Musical Instruments Museum.

Kawiarnia na dachu Muzeum Instrumentów Muzycznych.





 Comic book store.

Sklep z komiksami.





Flea Market at Place du Jeu de Balle takes place on Sundays.

Pchli targ przy Place du Jeu de Balle odbywa się w niedziele.














Comments

Popular Posts