Rome - Part 1


Rome is one of the most beautiful and picturesque cities I have ever seen. Monumental historic sites and art works of the greatest masters are breathtaking, the traffic is crazy and it seems to have no rules, the laundry hangs down from windows and balconies and in the evenings many restaurants are filled with people and there is a pleasant noise everywhere. I had my best pasta dish ever here - spaghetti with gorgonzola and walnuts - as well as pistacchio ice cream. My heart stayed in Rome and there was nothing else left for me to do than throwing a coin into the di Trevi fountain and hoping that I will return to the eternal city... 

Rzym jest jednym z najpiękniejszych i najbardziej malowniczych miast, które kiedykolwiek odwiedziłam. Monumentalne zabytki i dzieła sztuki największych mistrzów zapierają dech, ruch uliczny jest zwariowany i prawie nie ma reguł, pranie powiewa na balkonach i w oknach, wieczorami liczne restauracje wypełniają się ludźmi i panuje przyjemny gwar. Jadłam tu najlepsze jak dotychczas danie makaronowe - spagetti z gorgonzolą i orzechami włoskimi - oraz pyszne lody pistacjowe. Moje serce zostało w Rzymie i nie pozostało mi nic innego jak wrzucić monetę do fontanny di Trevi i mieć nadzieję, że jeszcze powrócę do wiecznego miasta...


Magnificent view from the Forum Romanum.

Wspaniały widok z Forum Romanum.



The incredible Colosseum.

Niezwykłe Koloseum.



Creamy and peachy buildings in the Vatican City.

Kremowo-brzoskwiniowe budynki w Watykanie.



Inside the St. Peter's Basilica I saw the moving Pieta by Michelangelo. The sculpture is so much smaller than I imagined, but nevertheless very beautiful.

Wewnątrz Bazyliki świętego Piotra zobaczyłam wzruszającą Pietę Michała Anioła. Rzeźba jest dużo mniejsza niż się tego spodziewałam, ale mimo tego, niezwykle piękna.










The Bridge of Angels.

Most św. Anioła.


Views from Castel Sant'Angelo.

Widoki z Zamku św. Anioła.





Spanish Steps in the rain.

Hiszpańskie Schody w deszczu.



Di Trevi - The most beautiful fountain I have seen in my life.

Di Trevi - najpiękniejsza fontanna, jaką kiedykolwiek widziałam.







My Roman breakfast.

Moje rzymskie śniadanie.





Magnificent fountains at Piazza Navona.

Wspaniałe fontanny na placu Piazza Navona.


The colourful and vibrant Campo dei Fiori food market.

Kolorowy i tętniący życiem rynek na Campo dei Fiori.







Forum Romanum.




The leaves of olive trees glittering silvery in the sun.

Listki drzewek oliwnych błyszczą srebrzyście w słońcu.



They named water after me;)

Nazwali wodę moim imieniem;)






































Comments

Popular Posts