Venice Part 4 - Message on the Wall

Strolling around Venice I noticed some interesting street art that seemed like a message the city was conveying to me. Here are some pictures of it.

Spacerując po Wenecji, zauważyłam wiele interesujących elementow sztuki ulicznej. Miałam wrażenie, ze miasto stara się przekazać mi różne wiadomości. Oto kilka zdjęć.



Are you one of them?

"Są artyści, którzy nie wiedząże są artystami" - może jesteś jednym z nich?


A modern day Venetian? 

Współczesny Wenecjanin? 


I love the deep red of this heart. It really stands out and draws attention.

Uwielbiam głęboką czerwień tego serca. Bardzo się wyróżnia i przyciąga uwagę.



A Virginia Woolf poster and next to it - a beautiful blue altar with fresh roses.

Plakat z Virginią Woolf, a obok niego piękny niebieski ołtarzyk ze świeżymi różami.


Thanks for that, Ramiro.

Dzięki za wiadomość, Ramiro.




I am not sure who "they" are...

"Kłamiemy!" - nie jestem pewna kim są "oni"...


A message of love on the back of a kiosk.

Przesłanie miłości z tyłu kiosku.




I saw these graffitis in many parts of the city and I think they may refer to animal testing.

Tego typu graffiti widziałam w wielu miejscach, myślę że odnoszą się one do eksperymentów na zwierzętach.





There are around 60,000 inhabitants living in the historic city today, but they are joined by millions of tourists every year. Of course tourism brings in the money, but I guess it can be unbearable sometimes, especially during the summer months and I am pretty sure that the Venetians can get very annoyed with it. The graffiti above which I saw in the Rialto area is a good example of that - a stereotypical (but often real) tourist becomes an embodiment of excessive consumerism.

Historyczna Wenecja liczy dziś około 60 tysięcy mieszkanców, ale co roku przyjeżdżają tu miliony turystów. Oczywiście turystyka przynosi dochody, ale wyobrażam sobie, że czasami trudno to wytrzymać, zwłaszcza latem i jestem pewna, że wielu Wenecjanom może to działać na nerwy. Dobrym przykładem jest graffiti powyżej, które zobaczyłam w okolicach Rialto - stereotypowy (ale często prawdziwy) turysta staje się ucieleśnieniem nadmiernego konsumpcjonizmu.



Message of peace and equality on a rainbow flag.

Przesłanie pokoju i równości na tęczowej fladze.


Comments

Popular Posts